Поиск

(Avant-garde) Denman Maroney - Hyperpiano - 1998, APE (image+.cue), lossless

(Avant-garde) Denman Maroney - Hyperpiano - 1998, APE (image+.cue), lossless
Треклист:
Denman Maroney
Жанр: Avantgarde
Год выпуска диска: 1998
Аудио кодек: APE
Тип рипа: image+.cue
Трэклист:
Flux Time — 20:01
Artemisia — 22:53
On the Contrary— 24:10
Log:
 
скрытый текст
Exact Audio Copy V0.99 prebeta 4 from 23. January 2008
Отчёт EAC об извлечении, выполненном 6. октября 2009, 12:28
Denman Maroney / Hyperpiano
Дисковод: Optiarc DVD RW AD-7200S Adapter: 4 ID: 0
Режим чтения : Достоверность
Использование точного потока : Да
Отключение кэша аудио : Да
Использование указателей C2 : Нет
Коррекция смещения при чтении : 48
Способность читать области Lead-in и Lead-out : Нет
Заполнение пропущенных сэмплов тишиной : Да
Удаление блоков с тишиной в начале и конце : Нет
При вычислениях CRC использовались нулевые сэмплы : Да
Интерфейс : Встроенный Win32-интерфейс для Win NT/2000
Выходной формат : Внутренние WAV-операции
Формат сэмплов : 44.100 Гц; 16 бит; стерео
TOC извлечённого CD
Трек | Старт | Длительность | Начальный сектор | Конечный сектор
---------------------------------------------------------------------
1 | 0:00.00 | 20:07.59 | 0 | 90583
2 | 20:07.59 | 23:01.31 | 90584 | 194189
3 | 43:09.15 | 24:19.36 | 194190 | 303650
Характеристики диапазона извлечения и сообщения об ошибках
Выбранный диапазон
Имя файла D:\Music internet\Denman Maroney - Hyperpiano\Denman Maroney - Hyperpiano.wav
Пиковый уровень 97.7 %
Качество диапазона 100.0 %
CRC копии 7D447D6A
Копирование... OK
Ошибок не произошло
AccurateRip: сводка
Трек 1 нет в базе данных
Трек 2 нет в базе данных
Трек 3 нет в базе данных
Ни одного трека нет в базе AccurateRip
Конец отчёта
Доп. информация:
 
скрытый текст
Overview
When a piano is played the way it is supposed to be played, the keys are depressed, indirectly causing the hammers to strike the strings. But a piano can also be played by stopping, sliding, bowing, plucking, strumming and striking the strings directly with a variety of tools including bars, bowls, knives, bells and mashers of metal, boxes and bottles of plastic, mallets of various kinds, and blocks of rubber. This article explains these techniques, which collectively I call "hyperpiano." Conventional piano music is made from a palate of 88 pitched tones having a particular timbre and envelope. Hyperpiano music is made from a much larger palate in which these tools are used to alter the pitch, timbre and envelope of those tones.
Influences
Playing inside the piano per se is nothing new.
In certain piano music of Henry Cowell, strings are excited directly with the fingers. In The Banshee, for example, the sustain pedal is depressed, and strings are rubbed or scraped. In Aeolian Harp, keys are depressed silently to lift the dampers, and the associated strings are strummed.
In the "prepared piano" music of John Cage, strings are prepared in advance by inserting nuts, bolts, clips, rubber bands and the like between strings at precisely specified points to produce various percussive timbres when played from the keyboard in the usual way.
In certain music of George Crumb, piano strings are excited with various objects in various ways, separately and in conjunction with regular keyboard playing.
In the "bowed piano" music of Stephen Scott, strings are bowed with strands of various kinds of string or wire by an ensemble of players.
These are just a few examples.
14:14
250
Нет комментариев. Ваш будет первым!