Поиск

(Avant-Garde Jazz / Modern Creative) [CD] Michael Riessler (Claude Barthelemy, Gerard Siracusa, Valentin Clastrier, Michel Godard, Vinko Globokar, Frank Kollges, Horst Grabosh) - What a Time - 1991 [Label Bleu LBLC 6537], FLAC (image+.cue), lossless

(Avant-Garde Jazz / Modern Creative) [CD] Michael Riessler (Claude Barthelemy, Gerard Siracusa, Valentin Clastrier, Michel Godard, Vinko Globokar, Frank Kollges, Horst Grabosh) - What a Time - 1991 [Label Bleu LBLC 6537], FLAC (image+.cue), lossless
Michael Riessler - What a Time
Жанр: Avant-Garde Jazz / Modern Creative
Носитель: CD
Страна-производитель диска (релиза): France
Год издания: 1991
Издатель (лейбл): Label Bleu
Номер по каталогу: LBLC 6537
Аудиокодек: FLAC (*.flac)
Тип рипа: image+.cue
Битрейт аудио: lossless
Продолжительность: 00:53:07
Источник (релизер): спасибо большое, ivoronen
Наличие сканов в содержимом раздачи: front & back only
Michael Riessler clarinets, saxophones
Claude Barthélemy guitars
Gérard Siracusa drums, percussion
Valentin Clastrier hurdy-gurdy
Michel Godard serpent
Vinko Globokar trombone
Frank Köllges drums, electronic percussion, voice
Horst Grabosh trumpet, French horn
Klaus Burger tuba, cimbasso
1. Mi Monta La Mosca Al Naso
2. Rex
3. Mibylon
4. What a Time
5. Danses des Bouffons
 
Забавные музыкальные инструменты на этой пластинке
Серпент (франц. serpent - змея) — старинный духовой музыкальный инструмент, предок нескольких современных духовых инструментов. Известен с XVI века. Свое название получил благодаря изогнутой форме. Изготовлялся из разнообразных материалов: дерево, медь, цинк. Имел мундштук, очень похожий на мундштуки современных медных духовых инструментов. Иногда использовался в церковной музыке. Звук довольно сильный, грубый, интонационно неустойчивый. Входил в состав многих оркестров.
A serpent is a bass wind instrument, descended from the cornett, and a distant ancestor of the tuba, with a mouthpiece like a brass instrument but side holes like a woodwind. It is usually a long cone bent into a snakelike shape, hence the name. The serpent is closely related to the cornett, although it is not part of the cornett
family, due to the absence of a thumb hole. It is generally made out of wood, with walnut being a particularly popular choice. The outside is covered with dark brown or black leather. Despite wooden construction and the fact that it has fingerholes rather than valves, it is usually classed as a brass, with the Hornbostel-Sachs scheme of musical instrument classification placing it alongside trumpets.
The serpent's range varies according to the instrument and the player, but typically covers one from two octaves below middle C to at least half an octave above middle C.
Колёсная ли́ра (Органиструм) — cтрунный музыкальный инструмент, по форме напоминающий скрипичный футляр.Исполнитель держит лиру на коленях. Большая часть её струн (6—8) звучит одновременно, вибрируя в результате трения о колесо, вращаемое правой рукой. Одна-две отдельных струны, звучащая часть которых укорачивается или удлиняется с помощью стержней левой рукой, воспроизводят мелодию, а остальные струны издают монотонное гудение.
В Англии этот инструмент называют hurdy-gurdy (харди-гарди, встречается и по-русски), в Германии — drehleier, во Франции — vielle à roue, в Италии — ghironda или lira tedesca, в Венгрии — tekerő. По-русски он называется колёсная лира, по-белорусски — ліра, по-украински — колісна ліра или реля, а по-польски — lira korbowa.
Звук колёсной лиры мощный, грустный, монотонный, с небольшим гнусавым оттенком. Чтобы смягчить звук, струны в месте контакта с ободом колеса обматывали волокнами льна или шерсти. Качество звучания инструмента также зависело от точной центровки колеса; кроме того, оно должно было быть гладкое и хорошо наканифоленное.
В X—XIII вв. колёсная лира представляла собой громоздкий инструмент (органиструм), на котором играли два человека. Инструмент находил применение в монастырях, на нём исполняли церковную музыку. К XV веку колёсная лира потеряла популярность и стала инструментом нищих и бродяг, зачастую слепых и увечных, исполнявших песни, стихи, сказки под незатейливый аккомпанемент. Во времена барокко наступил новый расцвет инструмента. В XVIII веке колёсная лира стала модной игрушкой французских аристократов, увлекавшихся сельским бытом.
В России колёсная лира получила распространение в XVII веке. Инструмент освоили нищие и слепые бродяги, «калики перехожие». Чтобы не навлечь на себя гнев царский и божий, они исполняли под звуки своих лир духовные стихи.
Колёсную лиру (харди-гарди) использовали бывшие участники группы Led Zeppelin Джимми Пейдж и Роберт Плант в совместном проекте «No Quarter. Unledded». На инструменте играл исполнитель Найджел Итон (Nigel Eaton). В настоящий момент колёсную лиру можно встретить среди арсенала музыкальных инструментов группы In Extremo (в частности, в их песне «Captus Est» с сингла «Nur Ihr Allein»).
The hurdy gurdy (also known as a wheel fiddle) is a stringed musical instrument in which the strings are sounded by means of a rosined wheel which the strings of the instrument pass over. This wheel, turned with a crank, functions much like a violin bow, making the instrument essentially a mechanical violin. Melodies are played on a keyboard that presses tangents (small wedges, usually made of wood) against one or more of these strings to change their pitch. Like most other acoustic string instruments, it has a soundboard to make the vibration of the strings audible.
Most hurdy gurdies have multiple "drone strings" which provide a constant pitch accompaniment to the melody, resulting in a sound similar to that of bagpipes. For this reason, the hurdy gurdy is often used interchangeably with or along with bagpipes, particularly in French and contemporary Hungarian folk music.
Many folk music festivals in Europe feature music groups with hurdy gurdy players, but the most famous annual festival is at Saint-Chartier, in the Indre département, in central France, during the week nearest July 14 (Bastille Day).
The Cimbasso is a brass instrument in the trombone family, with a sound ranging from warm and mellow to bright and menacing. It has three to five piston or rotary valves, a highly cylindrical bore, and is usually pitched in F or Bb. It is in the same range as a tuba or a contrabass trombone.
The modern instrument can be played by a tubist or a bass trombonist.
The cimbasso is most commonly used in opera scores by Verdi and Puccini, though the word also appears in the score of Vincenzo Bellini's Norma, premiered in 1831 when Verdi was 15 years old. In addition to opera orchestras, the cimbasso can be commonly heard in motion picture soundtracks.
It's not certain whether an instrument by that name actually existed during Bellini's era; rather, "cimbasso" might have referred to a particular part in the score, usually covered by bass horn, ophicleide, or serpent. The instrument had also been featured on Korn's Unplugged concert with MTV.
Материал из Википедии — свободной энциклопедии
 
Лог создания рипа
Exact Audio Copy V0.99 prebeta 4 from 23. January 2008
EAC extraction logfile from 30. August 2008, 14:08
Michael Riessler / What a Time
Used drive : TSSTcorpCD/DVDW SH-S182M Adapter: 2 ID: 0
Read mode : Secure
Utilize accurate stream : Yes
Defeat audio cache : Yes
Make use of C2 pointers : No
Read offset correction : 6
Overread into Lead-In and Lead-Out : No
Fill up missing offset samples with silence : Yes
Delete leading and trailing silent blocks : No
Null samples used in CRC calculations : Yes
Used interface : Installed external ASPI interface
Used output format : User Defined Encoder
Selected bitrate : 1024 kBit/s
Quality : High
Add ID3 tag : No
Command line compressor : C:\Program Files\Exact Audio Copy\FLAC\FLAC.EXE
Additional command line options : -6 -V -T "ARTIST=%a" -T "TITLE=%t" -T "ALBUM=%g" -T "DATE=%y" -T "TRACKNUMBER=%n" -T "GENRE=%m" -T "COMMENT=%e" %s -o %d
TOC of the extracted CD
Track | Start | Length | Start sector | End sector
---------------------------------------------------------
1 | 0:00.32 | 4:56.35 | 32 | 22266
2 | 4:56.67 | 4:45.03 | 22267 | 43644
3 | 9:41.70 | 6:13.27 | 43645 | 71646
4 | 15:55.22 | 10:15.10 | 71647 | 117781
5 | 26:10.32 | 26:56.33 | 117782 | 239014
Range status and errors
Selected range
Filename F:\z\Michael Riessler - What a Time.wav
Peak level 100.0 %
Range quality 100.0 %
Copy CRC F0E377FB
Copy OK
No errors occurred
AccurateRip summary
Track 1 not present in database
Track 2 not present in database
Track 3 not present in database
Track 4 not present in database
Track 5 not present in database
None of the tracks are present in the AccurateRip database
End of status report
 
Содержание индексной карты (.CUE)
REM GENRE Jazz
REM DATE 1991
REM DISCID 490C7205
REM COMMENT "ExactAudioCopy v0.99pb4"
PERFORMER "Michael Riessler"
TITLE "What a Time"
FILE "Michael Riessler - What a Time.flac" WAVE
TRACK 01 AUDIO
TITLE "Mi Monta La Mosca Al Naso"
PERFORMER "Michael Riessler"
INDEX 00 00:00:00
INDEX 01 00:00:32
TRACK 02 AUDIO
TITLE "Rex"
PERFORMER "Michael Riessler"
INDEX 00 04:55:65
INDEX 01 04:56:67
TRACK 03 AUDIO
TITLE "Mibylon"
PERFORMER "Michael Riessler"
INDEX 00 09:39:65
INDEX 01 09:41:70
TRACK 04 AUDIO
TITLE "What a Time"
PERFORMER "Michael Riessler"
INDEX 00 15:50:65
INDEX 01 15:55:22
TRACK 05 AUDIO
TITLE "Danses des Bouffons"
PERFORMER "Michael Riessler"
INDEX 00 26:04:65
INDEX 01 26:10:32
Any questions - projazzclub@gmail.com
This album is available on our DC++ hub: dchub://hub.pro-jazz.com:7777
23:13
303
Нет комментариев. Ваш будет первым!