Pro-jazz Club - the whole world of jazz and even more

(Latin Jazz, Flamenco, Guitar, ACT Music) Gerardo Nunez / Núñez - Travesia - 2012, WEB, FLAC (tracks), lossless

Gerardo Núñez Travesia Жанр: Latin Jazz, Flamenco, Guitar, ACT Music Год издания: 2012 Издатель (лейбл): ACT Music Номер по каталогу: ACT 9534-2 Аудиокодек: FLAC (*.flac) Тип рипа: tracks Битрейт аудио: lossless Продолжительность: 36:18 Источник (релизер): WEB Наличие сканов в содержимом раздачи: нетТреклист: 1. Ítaca 2. No Ha Podio Ser 3. Compás Interior 4. Chicken Dog 5. Tio Pepe 6. A Rumbo 7. Tio Perico 8. Travesia  Лог проверки качества AUDIOCHECKER v2.0 beta (build 457) - by Dester - opdester@freemail.hu~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~-=== DO NOT EDIT THIS FILE! ===-Path: ...\Gerardo Nunez - Travesia (2012)1 -=- 01 - Itaca.flac -=- CDDA (100%)2 -=- 02 - No Ha Podio Ser.flac -=- CDDA (100%)3 -=- 03 - Compas Interior.flac -=- CDDA (100%)4 -=- 04 - Chicken Dog.flac -=- CDDA (100%)5 -=- 05 - Tio Pepe.flac -=- CDDA (100%)6 -=- 06 - A Rumbo.flac -=- CDDA (100%)7 -=- 07 - Tio Perico.flac -=- CDDA (99%)8 -=- 08 - Travesia.flac -=- CDDA (100%)Summary 99,88% CDDA65901748  Об исполнителeХерардо Нуньес Диас - испанский гитарист фламенко, композитор и аккомпаниатор.Херардо Нуньес родился в испанском городе Херес де ла Фрондера – городе с богатейшими традициями культуры фламенко. Он начал учиться играть на гитаре под руководством Рафаэля эль Агилы и с ранних лет сотрудничал с кафедрой фламенкологии в Хересе. Уже с 14 лет он аккомпанировал таким известным кантаорам, как Грегорио «Эль Боррико», «Терремото». Переехав в Мадрид, сотрудничал с известным танцором фламенко Марио Майя. В своем тройном амплуа он принимал участие в различных театральных постановках, выступал на крупнейших фестивалях мира, записал обширную дискографию.Херардо Нуньеса часто приглашали к сотрудничеству музыканты других направлений, увлеченные искусством фламенко (Э.Вебер, Р.Гальяно, Э.Раба, Д.Перес, Д.Патитуччи). В результате были созданы произведения, выходящие за рамки фламенко и включающие в себя элементы джаза, босса-новы и классической музыки.В 1999 г. он основал в Сан-Франциско интернациональный квартет «Ночная гитара» (в составе Х.Нуньес, П.Беллинати, А.Грасси, Б.Гоур), с которым выступил в крупных городах США. В 2000 году он создает трио, которое получило различные музыкальные премии в Европе и США.Херардо Нуньес дважды (в 2002 и 2004 гг.) награждался премией «Хирардильо» на Биеннале в Севилье как лучший гитарист фламенко (за музыку в спектаклях «Цвет гармонии» и «Пути во времени»). Его диски «Калима» и «Пути во времени» были премированы испанской критикой как лучшие сольные альбомы гитары фламенко, а совместная запись «Букет безумия» с Кармен Линарес получила премию Грэмми-2005 как лучший альбом фламенко. «Симфония для нового театра», написанная Нуньесом для церемонии открытия Teatro Principal (Барселона), звучала в исполнении оркестра Барселоны и оркестра Кордовы в Севилье.Плодотворный творческий и семейный союз сложился у Херардо Нуньеса с испанской танцовщицей Кармен Кортес. В 1997 г. вместе с ее балетной труппой он совершил турне по Испании, Франции, Италии и Бразилии; в 1998 выступил на театральном фестивале в Мериде. В 2007 году они представили новые программы в Нью-Йорке и Лондоне. Один из недавних их совместных проектов – фестиваль фламенко в Мадриде (2007).Дискография El Gallo Azul (Flamencos Accidentales, GASA, 1987) Flamencos en Nueva York (Испания: GASA/Europe и США: Verabra Records, 1989) Flamencos en Nueva York (DRO East West, 1989). Компиляция, включающая дорожки с El Gallo Azul и Flamencos en Nueva York. Jucal (El Gallo Azul, 1994) Jucal (Alula Records, 1997). Полная версия (зарубежное издание), включает в себя доп. 15 минут музыки. Salome (Art-Danza, 1998). Звуковая дорожка к танцевальному шоу "Salome". Calima (Alula Records, 1998) Jazzpana II (Act 9284-2, 2000) Cruce de Caminos, with Perico Sambeat (Resistencia RESCD 115, 2001) Pasajes Passages, with Perico Sambeat (Resistencia, 2002) Un Ramito de Locura, with Carmen Linares (Mercury, 2002) La Nueva Escuela de la Guitarra Flamenca (ACT/Karonte, 2003) Andando el Tiempo (ACT, 2004) Travesia (ACT, 2012) Отзывы «Херардо Нуньес уже с давних пор относится к лучшим гитаристам фламенко, многие считают его самым лучшим из всех». - Akustik Gitarre, Германия (guitarmag.net)  Об альбомеWhen flamenco guitarist Gerardo Nunez puts pen to paper, he usually has only one thing in mind: music. However, when he started working on his newest album “Travesia” (“Crossing”), the long-awaited follow-up to 2004’s “Andando El Tiempo“, he wanted to tell a particular story that had moved him; the story of his friends Ahmed and Khaleb.It was a Sunday and he had planned to spend a relaxing afternoon on the beach sunbathing and swimming with his family. Suddenly they saw something unexpected on the horizon – an overcrowded boat. As the rickety boat came nearer, everybody soon understood what they were dealing with. Gerardo Nunez along with his family and many others on the beach looked into the gaunt faces of African refugees. “They were people, who had left their sub-Saharan home countries in search of happiness and a better life. Europe was something like El Dorado for them,” Gerardo Nunez says and shakes his head. “I was surprised how helpful my fellow Spaniards were. They immediately attended to the Africans and even helped them to hide or flee. If the police had found them, they would have been sent back to their home countries without delay.”Gerardo Nunez became friends with two men from the boat – Ahmed and Khaleb. Today, the flamenco virtuoso even works with them; in the winter, he regularly organizes concerts in a Bodega in Andalusia and the two Africans help him with the preparations. “On ‘Travesia’ I tell their story. Actually, their story also has something in common with the history of flamenco. This Spanish musical style is especially popular among gitanos, the Spanish Romanies. The roots of these “wandering people” are in India and from there they have moved off to all parts of the world. Flamenco emerged in Andalusia out of several different influences,” Gerardo Nunez recounts. By this he refers to the state of Al-Andalus, in which Mauritian conquerors lived in peace with Christians and Jews over a long time and created a unique and flourishing culture. “There are also parallels to jazz. Obviously jazz has different forms than flamenco, but it also profits from various influences.”Jazz was one of Gerardo Nunez’s early musical affections. He was entranced by the music of, amongst others, Charlie Parker, Thelonious Monk and John Coltrane, played by a US airbase radio station close to his Andalusian home town Jerez de la Frontera. In his youth the aspiring flamenco guitarist stayed true to the tradition of his music, while performing together with famous singers and dancers. However, when he was together with his friends, he was free to combine all sorts of musical inspirations. For purists this is an absolute no-go – they are in favour of purity in flamenco but, despite these traditionalists, Gerardo Nunez is nowadays considered the most important virtuoso innovator of flamenco after the great Paco de Lucia.Gerardo Nunez’s personality has been influenced by collaborations with musicians from all over the world and of all imaginable genres. He has not only worked with Placido Domingo and Julio Iglesias, but also with Eberhard Weber, Richard Galliano and Enrico Rava. Furthermore, he was one of the leading figures on “Jazzpana II” (released in 2000 together with Michael Brecker, Chano Dominguez, Jorge Pardo, Perico Sambeat, Renaud-Garcia-Fons etc.).“Travesia” is a further proof of his border-crossing musical way of thinking. Pop, funk, jazz and Latin freshen Gerardo Nunez’s flamenco, which he combines with extraordinary technique and great passion. On this recording, his wife, the famous dancer Carmen Cortez (for whom he has written some songs), and his daughter Isabel, join in with their hands and feet by clapping and tapping. Also featured are prestigious jazz musicians including the saxophonist Perico Sambeat, the pianist Albert Sanz as well as the legendary percussionists “Cepillo”, who co-produced the album. Their common venture is “la travesia”, the crossing; whereas the Africans sail across the Mediterranean Sea to their new home, these musicians are crossing borders in music.  СоставGerardo Nunez - flamenco guitar Angel Sanchez Gonzalez “Cepillo”- percussion, palmas & vocals Carmen Cortes Garcia & Isabel Nunez Cortes - percussion, palmas & vocals Perico Sambeat - saxophone Pablo Romero - electric guitar Albert Sanz & Pepe Rivero - piano Mariano Diaz - keyboards Pablo Martin & Antonio Ramos “Maca” - electric bass Carlota Passos-Pereira Cortes, Coral Cortes Garcia & Mario Cortes - vocals Bilal Demiryurek, Juan Luis Cano, Luky Oyegue & Christians Lorys - voice
04:16