(ECM, Jazz) [LP][16/44] Adelhard Roidinger (with Heinz Sauer, Bob Degen, Werner Pirchner, Harry Pepl, Michael DiPasqua, Aina Kemanis) - Schattseite - 1982 (ECM 1221), FLAC (tracks+cue)
Adelhard Roidinger / Schattseite
Жанр: Jazz
Носитель: LP only
Год выпуска: 1982
Издатель (лейбл): ECM Records
Номер по каталогу: ECM-1221
Страна-производитель: Germany
Аудиокодек: FLAC (*.flac)
Тип рипа: tracks+cue
Формат раздачи: 16/44
Продолжительность: 44:28
Источник оцифровки: yvan715 (soulseek)
Наличие сканов в содержимом раздачи: back, frontТреклист:
Side A:
A1. Fü Pfü 9:15
A2. Lufti 4:29
A3. Loveland 9:15Side B:
B1. Stress 7:24
B2. Ania 4:21
B3. When Earth Becomes Desert 9:44Состав:
Adelhard Roidinger - bass
Heinz Sauer - tenor saxophone
Bob Degen - piano
Harry Pepl - guitar
Werner Pirchner - vibraharp, marimba
Aina Kemanis - voice
Michael DiPasqua - drums, percussionRecorded November 1981 at Tonstudio Bauer, Ludwigsburg
Engineer: Martin Wieland
Produced by Manfred EicherОписание: Альбом выходил только на виниле. Открытие... Изумительный альбом! Сочный, мягкий, окутывающий, умиротворяющий. Цельный. И немного наивный, добрый, чего так не хватает сейчас... И что важно для музыки: композиции интересны, очаровательны, в них есть развитие.
2 раза подряд прослушать на средней громкости - и стресса, который до этого уже начинал отражаться и на физическом состоянии организма, как не бывало... Обновление сил, мыслей и чувств...
Спасибо вам, Adelhard Roidinger, вы замечательный контрабасист, композитор!Технические данные об использованных программах и компонентах отсутствуют.
Описание от waterlilyzwaterlilyz в lossy-раздаче данной пластинки пишет:
Этот альбом из каталога легендарной фирмы ECM выходил на виниле один раз и с тех пор так и не переиздавался. Считаю это сильнейшим упущением, так как для меня данная пластинка - одна из лучших на этом лейбле.
Эдельхард Роидинжер - известный австрийский контрабасист, участник "European Jazz Ensemble", группы Ханса Коллера "Free Sound", участник множества проектов известных немецких и австрийских музыкантов, яркий композитор и представитель современного европейского джаза.
Что касается самого альбома, тут можно сказать три вещи - шикарный состав, шикарные композиции, шикарное исполнение . И вряд ли можно добавить что-то ещё.
Об альбоме (ecmreviews.com)Adelhard Roidinger: Schattseite (ECM 1221)
July 8, 2010 July 1, 2012 | Tyran Grillo It’s unfortunate that Adelhard Roidinger only cut this one record for ECM. The Austrian-born Renaissance man seems to have been a perfect fit for the label, which by the time of this release (1982) had firmly established its aesthetic hold on the jazz market. Schattseite has a lush, airy sound that is always appealing, and what better way to draw us in than with the slow-moving “Fü Pfü.” The soloing is crisp all around: gorgeous vibe work from Pirchner, Pepl’s soft guitar licks, DiPasqua’s tender drumming, a fluid run from Sauer on tenor sax, and an alluringly pianistic turn from Degen all make for a crystalline opener, and Roidinger’s plaintive accompaniment pulls it all together with humility. There is much stopping and starting, as if the music were afraid to latch on to a memory it knows could be self-destructive. Next is “Lufti,” a delightfully overdubbed bass duet, interrupted by occasional glissandi for a playful effect.“Loveland” fades in on a sweet piano riff doubled by Aina Kemanis’s brassy vocals, evoking the distinctive sound originally forged on Return to Forever. Roidinger harmonizes with the lead motif, blending into another mercurial leap from Pirchner, this time on marimba, supported by a delicate repeat of the same progression sans voice. The fantastic sax solo and Metheny-esque picking lend even more elegance to the track’s progressive sound.“Stress” begins with a bowed electric bass, caressing the air like whale songs. Sauer introduces the main line, again doubled by Kemanis, before Roidinger steps in to offer some regularity, thereby allowing Deger more room to flex his fingers. “Ania” starts with laughter, or something like it. Out of this abstract pointillism comes an engaging chant, throughout which Pepl jauntily strums his way along. The album closes with its longest track, “When Earth Becomes Desert,” which steadily moves from haunting drones to an all-out improv-fest. The marimba is unusually present here, and I wouldn’t be surprised if it was miked differently, if not added in postproduction. The final minute brings us slowly back down with a gorgeous melody in tutti.Although Schattseite does take a while to find its groove, whatever it may lack in drive it makes up for in atmosphere and melodic robustness. This is an album of exceptional sound and quality, and is like the audio equivalent of a scenic route: it may get you to the same destination, maybe even less efficiently, but its allure is such that by the time you near the end, you no longer care where you were going. In dire need of a reissue.ecmreviews.com/2010/07/08/schattseite
Спектр - Уровень записи - АЧХ
Графики были созданы с помощью программы "iZotope RX", следуя рекомендациям из инструкции Графики уровня записи, спектра и АЧХ. Как сделать "три в одном"?